0000
Overslaan en naar de inhoud gaan
Toggle navigation
×
De voordelen van je bpost-account?
Met één e-mailadres en wachtwoord gebruik je steeds vlotter onze tools en apps
Duik eenvoudig in je verzendhistoriek van de verzendtool
Bekijk je bestelhistoriek in onze eShop
Volg al je pakjes makkelijk op in de My bpost app
Aanmelden
Registreer
Business Portaal
Particulier
Zakelijk
NL
Toggle Dropdown
NL
EN
FR
DE
Mijn bpost
Aanmelden
Registreer
Business Portaal
Particulier
Zakelijk
NL
Toggle Dropdown
NL
EN
FR
DE
Navigatie wisselen
×
Vind bpost
Maak een verzendetiket
Volg je pakje
Bereken en verzend
Terug
Pakje verzenden
Pakje ontvangen
Brief verzenden
Post doorsturen
Veelgestelde vragen
eShop
Hallo,
Ik spreek Nederlands
Bonjour,
Je parle Français
Hello,
I speak English
Guten Tag,
Ich spreche Deutsch
Fulltext search
Search
Veelgestelde vragen
Pakje terugsturen
Mijn pakje is beschadigd
Verkeerd pakje ontvangen
Pakje voorbereiden
Hoe werkt het?
Een retourzending volgen
Terugbetaling bij terugsturen
51
vragen
in de categorie
« Pakje terugsturen »
Kan ik mijn retourzending afgeven in een Postkantoor of PostPunt, aan de postbode of achterlaten in een Pakjesautomaat?
Behandelt bpost ook mijn retour via koeriers als DHL, Mondial Relay en DPD?
Hoe moet ik een pakje retourneren?
Wat zijn de voorwaarden om mijn pakje met de postbode te kunnen meegeven?
Ik zie mijn retourzending niet bewegen via Track & Trace. Wie kan ik contacteren?
Wat zijn de kosten om een pakje te retourneren?
Wat als mijn retourzending verloren gaat?
Komt bpost mijn pakje ophalen?
Waar vind ik het retouretiket voor mijn retourzending?
Hoe kan ik mijn pakje verzenden of retourneren via de postbode?
Heb ik een bewijs nodig dat mijn retour is verzonden als ik het geld van mijn aankoop terug wil?
Ik kreeg een pakje dat niet voor mij is. Wat moet ik doen?
Hoe kan ik mijn pakje online volgen (met dezelfde barcode als bij ontvangst)?
Mijn pakje is beschadigd. Wie moet ik contacteren: de oorspronkelijke afzender of bpost?
Hoelang is een retourzending onderweg?
Wat zijn de maximumgrootte en het maximumgewicht van een retourzending?
Waar vind ik de barcode van mijn retourzending?
Hoe weet ik wanneer mijn pakje is geleverd?
Ik heb een pakje van UPS ontvangen. Kan bpost mij helpen bij mijn retourzending?
Ik heb een pakje met verkeerde inhoud ontvangen. Wat moet ik doen? Wie bezorgt mij het juiste pakje?
Hoe regel ik een buitenlandse retour? Moet ik douanekosten betalen?
Krijg ik het geld van mijn aankoop terug?
Hoe dien ik klacht in als mijn pakje is beschadigd?
Krijg ik een bewijs dat mijn pakje succesvol werd geretourneerd?
Hoe maak ik een verzendetiket aan? Hoelang blijft het geldig? Waar moet ik het kleven?
Wat is een retourzending?
Kan ik het pakje van de postbode weigeren als ik zie dat het is beschadigd?
Welke postcode moet ik in Track & Trace ingeven om mijn retourzending online te volgen?
Hoe moet ik mijn retourzending inpakken?
Op de website waar ik mijn pakje heb besteld, staat 'gratis retour'. Toch vraag bpost nog verzendingskosten. Hoe kan dat?
Kan ik dezelfde verpakking gebruiken of moet ik een nieuwe verpakking kopen?
Is een retouretiket hetzelfde als een verzendetiket?
Moet ik de webshop contacteren voor ik het pakje terugstuur?
Wat is de veiligste manier om mijn pakje terug te sturen?
Welk bewijs moet ik voorleggen om te tonen dat de inhoud van mijn pakje niet klopt?
Wie treft schuld bij beschadiging aan mijn pakje?
Koop ik een verzendetiket het best in het Postkantoor of online?
Er zit al een retouretiket bij het pakje dat ik wil terugsturen. Moet ik dat gebruiken?
Wat is de goedkoopste manier om een pakje terug te sturen?
Mag ik verschillende retourzendingen voor dezelfde webshop in 1 pakje steken?
Ik wil een pakje van een webshop terugsturen. Hoe weet ik naar welk adres ik dat moet doen?
Er zit geen retouretiket in mijn pakje. Kan ik de retourzending laten betalen door de oorspronkelijke afzender?
Hoe bereid ik mijn retourzending voor?
Hoeveel tijd heb ik om mijn pakje met verkeerde inhoud terug te sturen en mijn geld terug te krijgen?
Ik heb een retouretiket, maar moet toch voor mijn zending betalen. Hoe kan dat?
Moet ik de webshop laten weten dat ik het pakje retourneer? Of laat bpost dat weten?
Kan ik ergens een verpakking kopen voor mijn retourzending?
Moet ik foto's nemen van mijn beschadigde pakje?
Kan ik een extra optie toevoegen aan mijn retourzending, bijvoorbeeld een Ontvangstbewijs?
Kan ik alleen pakjes van bpost traceren, of ook van andere pakjesbezorgers?
Wat gebeurt er met mijn pakje nadat de postbode het meeneemt?